måndag 12 september 2011

Besök hos Rea Swan

 Vi hade räknat med att vara trötta och sova länge på morgonen, men redan kring 8.30 åt vi frukost. Sedan ringde vi Rea Swan som vi skulle besöka. Hon hade egentligen lovat att komma och hämta oss ifall vi var trötta, men vi kände oss pigga nog att köra så vi tog directions och gav oss iväg. GPS blev så dyrt så vi tänkte kolla om det fungerade ändå (vilket det kom att göra). Annars hade vi köpt en egen – det hade bara blivit marginellt dyrare än att hyra en... Rea bodde bara 30 minuter bort och hon visade oss sina fina hästar.  Jag gillade vad jag såg och tyckte att jämfört med vad jag sett på internet var hennes hästar av bra kvalité – men bilder och verklighet är inte alltid detsamma. Men, även efter att ha spenderat längre tid i Kentucky måste jag säga att hennes hästar verkligen är fina! För att titta på hästarna tog vi golfbilen och passade dessutom på att ta med 3 hästar in – dem red vi sedan ut på i ungefär 2 timmar. Ett underbart landskap där det gick upp och ner inne i skogen, stenar av ett slag vi inte har och vattendrag och små vattenfall. Vilken tur att vi valt att åka till Rea trots att vi varit rädda att vara för trötta. Maggan som tycker det är lite otäckt att gå upp och nerförbackar slappande faktiskt av riktigt bra på sin häst, 5 åriga Galaxy. Som en riktigt gentelman gick han lungt och försiktigt när det behövdes. Hon hade till och med gärna plockat med honom hem om bara sambon tillåtit.

Varför gå och hämta häst när man kan ta golfbilen?
Efter ridningen fick vi en sallad och vattenmelon, jag fick rida ett avelssto som vekrligen kunde visa mig gångarterna (hon var ljuvlig, tyvärr för gammal för mig, men hon är som jag vill att mina eventuella hästar ska bli när jag är “klar” med dem). Desutom fick vi följa med till hovslagarskolan där de varmskodde – spännande. Om vi ville vart vi inbjudan till RMHA årsmöte på kvällen, men vi bestämde att ta det lungt och stannade på ett shoppingcenter på hemvägen och jag började leta efter saker som maken ville ha hem (USB-stickor inköptes).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar