fredag 22 juni 2012

Två dagar i rad

Pepper kändes glad när vi istället för ridbanan styrde ut på vägarna. Han skötte sig utmärkt och vi var ute i sådär en halvtimme och njöt av det fina vädret. Skritt, trav och några steg i galopp blev det. Han har ännu inte lärt sig galoppskänkel, men förstod (nästan) vad jag menade. Härligt!

Dessutom lyckades jag lura på Calinka sin flughuva. Idag såg jag för första gången det jag avskyr mest av sommaren blodsugare - bromsar och blinningar... Jag är rädd att de kommer att komma i oanade mängder snart. Bara att hoppas att så inte är fallet.

Pepper seemed happy when we instead for the arena headed for the roads. He behaved perfectly and we was away for about half an hour, enjoying the beautiful weather. Walk, trot and some steps in canter, was what we did. He has still not learned the aids for canter, but (nearly) understod what I wanted. Lovely!

I also manged to trick the fly bonnet on Calinkas head. Today I saw the insects that I hate the most during summer - those big, blood drinking things... I am afraid that they are arriving in huge amounts. I just hope that is not the case.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar