söndag 28 juni 2015

Ridning

Det har varit ont om tid att skriva här märker jag, men hästarna har varit ute och jobbat relativt regelbundet. Calinka och jag hittade en ny ridtur för ett tag sedan som jag även hunnit testa med Pepper. Dressyrpass har det också blivit på båda två och Sylvia tränade Fiona på att åka transport så vi tog som uppgift att hon åkte ner till mig och så red vi ut därifrån.

Jag har även suttit upp på mammorna ett par gånger i 5-10 minuter. Vi har bara gått i hagen utanför med fölen springande bredvid, men de verkar gilla att få lite uppmärksamhet. Calinka har dessutom fått vara nybörjarhäst ett par gånger och skött det perfekt.
Exploring new a road.
Frida with Pepper and Calinka learning a beginner to ride.



It has been to little time to write here lately, but I have been working the horses rather regular. Calinka and I found a new road and I tried it with Pepper as well. It has been dressage as well and Fiona came visiting us a a part of her training to travel with a trailer. 

I have also worked the mares 5-10 minutes a couple of time. They seem to enjoy to get some attention so we have explored the pasture with the foals running beside us. Calinka has also been a beginners horse a couple if times and behaved very well.
Fiona
Percy
Pepper and Fiona is flirting a little over the fence.

Joe following his mother.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar