söndag 19 juni 2011

Nyföretagarcentrum II

 I måndags var jag på Nyföretagarcentrum en andra gång. Det var positivt, min kontakt tyckte att, ja men du kan ju gå med vinst redan andra året! Själv hade jag oroat mig för alla negativa siffor i budgeten. Sedan är ju allt jättesvårt att veta....Om det blir plus eller minus bero på om saker kostar vad jag tror de kostar, på låneräntor, på hur mycket veterinärskador som uppstår och om det går att sälja för det pris jag behöver ta. Det känns helt omöjligt att förutse hur det ska gå; 50 000 plus eller 200 000 minus? Båda känns ungefär lika troliga.

Min kontakt kom med tankar runt några av de mindre sifforna, så det ska ordnas. Hon gillade att jag tänkt angående utveckling och skrivit ner eventuella kommande steg och att jag har en egen budget som bättre beskriver vart alla pengar går till. Rusade genast hem och förbättrade min reklamsatsning på ett liknande sätt. Det är skönt att veta vad man har tänkt och varför. Det gör det lättare för mig om jag får frågor och därmed troligen även lättare att övertyga om att få låna pengar.

Hon tyckte även att jag kunde ta kontakt med ytterligare en uppfödare i Europa och höra om hur det går. Jag ska ta i tu med det, av någon anledning har det inte blivit mycket gjort denna vecka. Jag har även pratat med Ekenäs och ska dit för att återigen titta på den möjliga anläggningen.

Saker och ting börjar räta ut sig, även om jag ju inte vet om jag verkligen kör förrän jag träffat hästarna i verkligenheten. Nåja, tills dess kan jag passa på och finslipa och fixa till vissa saker lite bättre och försöka få så mycket som möjligt klart, utifall att...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar