måndag 21 maj 2012

Certifierings clinic Europa



Själv är jag hemma och är sjuk, men pappa erbjöd sig att rensa gräs runt hagarna, så något händer. Percy "attackerade" tydligen mina föräldrars bil så att mamma inte höll på att ta sig därifrån efter att ha kört pappa. Hon är så nyfiken, den hästen! Härromdagen tuggade hon tydligen på torkarbladen och hatthyllan i våran bil... Dessutom får jag hjälp att passa och motionera hästar (TACK).

Jag har även hunnit konstatera att det är tur att jag till slut bestämde mig för att inte åka till den klink som hölls förra helgen i Holland. För första gången utbildades personer i Europa som kan certifiera Rocky Mountains (måste göra innan de avlas på) och jag ville så gärna gå. Men eftersom alla resor kostade mycket mer än vad som verkade rimligt (= samma som resa till Kentucky, USA) bokade jag tillslut ingen resa... Hade jag gjort det hade jag nog ändå inte kunnat åka, så det var ju tur i oturen. Ibland har det sina poänger att inte bestämma sig när det inte känns rätt.

Dagens foton är från Mimmi som red Calinka idag.

As I am home, sick my father volunteered for cleaning up around the fences, old grass etc. While my mother brought my father there Percy "attacked" the car so my mum hardly got away. She is so curious! Just the other day she tried to eat parts from out car... I have also got some help with watching the horses and exercises them (Thanks!)

I have also made the reflection that it was good that I finally decided to not visit the certification clinic in Holland last week. It was the first time that examiners was educated in Europe (Rockies needs to be certified before being bred) and I really wanted to go. But as all ways to get to Holland turned out to be to expensive (=as much money as going to Kentucky, USA) I finally didn't book a flight...If I had I probably hadn't been able to go. Sometimes there seems to be a reason.

Today's photos is from Mimmi that rode Calinka today.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar