fredag 20 januari 2012

Klyftiga Pepper

Idag var det Peppers tur att jobba. Men inte tänkte han stå vid stallet inte. Och att hämta honom vid lösdriften är en ganska kort, men tråkig väg genom hans hage. Så, jag ropade men ingen Pepper kom. Då gick jag genom tjejernas hage och fick syn på honom. Från min sida förstod han att jag ville att han skulle gå runt stallet och bort till grinden - så det gjorde han. Smidigt!

Tömkörning stod på schemat och han jobbar allt bättre - men konstigt var det när jag bad om högre hastighet än skritt... Lite stelt och svårt att hålla ett tempo som jag kunde gå behagligt till. Men det kommer - formen är redan nu bättre.

Tjejerna var dessutom sugna på uppmärksamhet även de och hängde vid stallet hela tiden jag var där - Calinka väntade mig tom vid grinden när jag kom.

Today was Peppers turn to work. But he was not at the stable. To get him at the shelter is a short but boring way to go. I tried to call to him, but he didn't show up. So I walked thru the girls pasture and found him at the shelter. While still in the girls pasture I got him to understand that I wanted him to go to the gate. So he walked the road by himself - on the other side of the stable. Clever!

Ground driving was on his schedule and he works better and better. But he thought it to be slightly strange when I asked for something more than a walk. He felt a little stiff and had problems to keep a sped where I could walk. But he is getting there - each time he is improving.

The girls craved for attention and stood close to the stable all the - Calinka even waited at the gate when I came.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar