fredag 20 januari 2012

Shopping




Igår fick sonen lämna sjukhuset så medan far och son åkte hem stannade jag på apoteket och mataffären för att kunna laga rätten som efterfrågats - "fläsk(pann)kaka". När jag ändå var i farten fick det bli lite grejer som jag tänkt på ett tag... En yogaboll till Pepper (för att se om han kan uppskatta det som leksak). Nu ska jag bara lyckas pumpa upp den... Gillar han den kanske det blir en riktig hästboll om denna inte håller, men Biltema hade en bra budgetvariant för att testa konceptet med...

Kokosolja är visst tänkt att laga mat med, men Mariah och internetforum gör gällande att det ska vara mirakelmedel för att hålla man och svans tovfria och inte slita på taglet som en del andra produkter. Nu har jag köpt en burk i hälsokostaffären att prova. Vi lät bli den smaksatta...

Jag hoppades att Hööks hade fått in vårens kataog, men hittade istället saker på 75% rea. Två bra byttor att fodra kraftfoder i. Dessutom hade hövågen jag letat efter hela hösten äntligen kommit in - även om den inte var på rea.

Yesterday the son could leave the hospital and while father and son headed home I headed for the farmacy and some food. Fläs(pann)kaka hade been requestet a couple of days (a type of thick pancake made in the owen and with some meet in it). As an anyway was on the way I stopped to buy a "yoga ball" for Pepper (to see if he likes to play with it) Now I just need to fill it with air... If he likes it I might buy one of those "horse ball" if this one is torn but Biltema had a good budget version so I can se if he likes it at all...


I heard that coco oil is supposed to be used in the kitchen, but Mariah and internet forums also told me that I makes wonder for mane and tail. It is supposed to untangle it without destroying the hair as some other products do. Well, I bought a can in the store to try it out. I took the non flavored one...


I hoped that Hööks had got their spring catalog, but instead I found two feeding trays at 75% sale. And, they had finally got the hay scale that I have been looking for all autumn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar