måndag 2 september 2013

Otränad

An old picture of Calinka at "the step" - she knows how to do that as well.
Svärföräldrarna är på besök vilket gav mig möjligheten till två timmar själv i stallet medan de passade barnbarn. Så, snabbt som ögat fixade jag Calinka och red ut på henne barbacka. Hon har redan blivit mjukare i kroppen och jobbade fint. Härliga häst! Hon verkligen ansträngde sig för att göra mig nöjd.

Efter ett antal visslingar kom äntligen Pepper, Bunny och Tea så att jag kunde fixa i ordning Pepper. Även han fick komma ut en knapp halvtimme på grusvägarna i närheten och mest galoppjobba. Det gillar han. Samt jobba på bromsen - den fungerar inte alltid perfekt men idag var den okej. Väl hemma testade vi att kliva upp på pallen jag lagt ut (som Percy stod på i tidigare inlägg). Det gick att få upp Peppers på den även när jag satt på hans rygg. 

Allt gick bra, men nu känner jag av ridmuskler - muskler som använts alldeles för lite det senaste halvåret.


Not in shape

My parents-in-law is visiting which gave me two hours in the stable alone while they took care of the kids. As quick as possible I fixed Calinka and left bare back. She has already become softer and less stiff. We had a wonderful half hour! She really tries to make me happy.


After some calls Pepper, Bunny and Tea showed up and I could tack up Pepper. He also got to enjoy the roads for nearly half an hour, mostly cantering. He really likes that. And working at the break - sometimes it isn't working properly. Back home I tried to get him to step up at the "step" I have made (and that Percy walks at in a previous post). He could do that with me at his back.

Everything went well and it was nice to be able to be back in the saddle - but I have noticed that my "horseback muscles" hasn't been used much the latest half year...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar