fredag 6 mars 2015

Boken finns

Gnäll, gnäll

Some really old photos of my first summer with Rockies.
Det har varit ett par sega veckor; först var David förkyld och hade öroninflammation och så tog Isac över genom att dra hem maginfluensa. Idag blev jag tvungen att ta ledigt för att kunna hämta David på dagis eftersom mannen ska åka och hämta Isac som är hos sin farmfor och farfar i Italien.  (Han hann bli bra innan de åkte förra helgen) Efter ett tag fann jag mig i min tilltvingade semester och började längta efter att få en lång förmiddag att jobba hästarna i lugn och ro - kanske både Pepper och Calinka skulle hinna ridas ut ordentligt? Lite längre turer som jag har svårt att hinna med för det mesta?

Jo visst, gissa vem som fick överta Isacs sjuka? Jag och David har redan haft den men nu är mannen däckad. Därmed är hans resa att hämta Isac kraftigt hotad och min semesterdag går åt till att vara hemma och ta hand om familjen. Inte precis vad jag drömt om efter dessa två veckor med sjukdom som inneburit minimal tid i stallet. Och imorgon kommer besök. Nåja, jag antar att det är så att vara småbarnsförälder.


Angående boken

Tursamt nog fick jag ett mail som piggade upp mig mycket imorse. Boken börjar närma sig utgivning! Titta här - nu finns den på Bokus! (och troligen snart på Adlibris)


Än är det lite jobb kvar, jag ska korrekturläsa ytterligaer en gång (hur många gånger kan man göra det - jag trodde jag var klar med det för ett år sedan?) men sedan är det dags för provtryck!

Om det ser bra ut så...

The book

Whining about the week

It has been a couple of boring weeks; first David got ill and then Isac started to puke... Today I had to take a vacation day as my husband was going to get Isac at his grandparents in Italy. (He managed to get well before they left). After a while I started to look forward to my vacation - a good day in the stable, maybe I could take both Pepper and Calinka at a good trail each? Maybe even one of those that I hardly have time to do?

But, guess who got Isac's disease? Me and David had it this week so it was my husbands turn. So, the plans to go and get Isac probably have to be changed. And my vacations turned into caring for David's he isn't allowed at pre-school if anyone in the family has the flu. Not really what I wanted after two weeks of hardly doing nothing in the stable. And tomorrow I have visitors. Well, I guess that is life with young kids.


About the book

Luckily I got good news this morning! The book is soon to be! Look - it is at Bokus (even if it says that it is not published yet). (It is all in Swedish)

I still have some work to do, going thru the text once more this weekend (I thought I were ready with that a year ago, wonder how many times it can be re-done?). But then it's time to print a test and if that looks good....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar