onsdag 18 mars 2015

Uppdatering av vad som händer

Pepper and I - look at that mane!
Nu var det ett tag sedan jag skrev om vad som händer i stallet. Allt går sin gilla gång och det känns inte som om det händer så mycket.

Bunny och Percy börjar båda bli så runda eller lugna att de nog bör få hel vila. (Fast Percy njöt massor av att vara ute och ledas runt med Isac nyligen). Kanske blir det lite enklare tömkörning eller andra mer mentala träningar framöver då och då så att de inte känner sig bortglömda. Båda är nämligen väldigt kärvänliga och vill ha uppmärksamhet. Därför "lurade" jag en kompis och dotter att komma över och hjälpa mig att borsta alla nog i helgen. De fäller bra...

Tea blev tömkörd i mörkret, Mira har knappt fått någon uppmärksamhet alls. Calinka känns lite tungandad men väldigt pigg så hon jobbar på lite försiktigt. Pepper har jag också hunnit rida; en uteritt i lördags, bus i hagen medan jag visade honom och dressyr igår. Han är lite stel då han fått vila ett tag men det känns kul att komma igång. Bara nu barnen kan hålla sig lite friska och jag lyckas laga min pannlampa som är trasig igen... 

Update


It was some times since I wrote about what is happening in the stable. Everything is mostly as usually and it feels as it isn't happening a lot.

Bunny and Percy is getting rounder and rounder and a little tired. Maybe they need to get total rest now. (But Percy loved to carry Isac around the other day). Maybe I give them some easier tasks that is more mental than physical just to make them feel appreciated. But are seeking for attention. Therefore I got a friend and her daughter over to help me groom them carefully. It is shedding times...

Tea got long reined in the darkness and Mira has hardly got any attention at all. Calinka has been breathing a little bit heavy but has tons of energy so we do some work. I also got time to work Pepper, a trail ride during Saturday, playtime in the pasture at Sunday while I showed him to a visitor and dressage yesterday. He is a little stiff but it is fun to have started. I just hope the kids get healthy again - we have had a ton of diseases lately. And that I get my head lamp fixed, it is broken again...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar